Úplná příručka pro používání Bing Webmaster Tools – část šestá

Část šestá naší velmi speciální série se bude zaměřovat na to, jak si upravit a přizpůsobit nastavení hlášení uvnitř Bing webmaster Tools nástroje, takže se můžete opravdu podrobně dostat pod kůži tomuto nástroji a hlavně si ho můžete přizpůsobit tak, abyste byli schopni efektivně a rychle s nástrojem pracovat.
 
V prvních pěti částech naší série o Bing Webmaster Tools jsme pokryli jak veřejně přístupné nástroje, tak i nástroje, které vyžadují přihlášení se do nástroje a také účet Bing Webmaster Tools k jejich zpřístupnění. S těmi všemi nástroji dostupnými a na dosah vaší ruky, zamýšleli jste se někdy nad tím, jak často byste se měli přihlašovat do tohoto nástroje, abyste mohli spravovat vaší stránku či získat přístup k vaším datům?
 
Když se Christi Olson podařilo dostat do týmu pro Windows, který se zabýval optimalizací pro internetové vyhledávače (SEO), věděla, že se do tohoto nástroje bude přihlašovat až příliš často. Přihlašovala se do něj skoro každý den, aby měla přehled o tom, co se všechno děje a skoro ji to přivedlo až na pokraj šílenství. Ale nyní? Už se nepřihlašuje do Webmaster Tools každý den, namísto toho se přihlašuje pouze několikrát do měsíce. Není to tím, že by ji na tom snad nezáleželo, ba právě naopak ji na tom záleží ještě více než předtím, ale od doby, co si uzpůsobila Webmaster Tools, může okamžitě a blesku-rychle získat to, co potřebuje, aniž by jej musela otevírat.
 
Mohla by napsat knihu o tom, jak používat Bing Webmaster Tools, protože samotný program má tolik naprosto úžasných funkcí, ale tady je menší snímek obrazovky toho, jak používala Webmaster Tools na každodenní bázi pro správu jejích stránek.
 

SEO je jako šachy, musí tu být strategie na dlouhou hru

Optimalizace pro internetové vyhledávače je strategie na dlouhou dobu dopředu, není to rychlé a často to zabere několik měsíců, než uvidíte jakékoliv výsledky.
 
Výsledky tady nejsou garantovány, mohli byste mít naprosto perfektně optimalizovanou stránku s dechberoucím obsahem, avšak neobjevovali byste se na vrcholu stránky jedna výsledků vyhledávání hned z několika důvodů. SEO je jako šachy, kde všechny aktualizace a snahy o budování odkazů musí být součástí daleko většího a ještě lépe naplánovaného plánu (či strategie), která by měla ve svém důsledku zlepšit výkon vaší internetové stránky v delším časovém úseku. Bing Webmaster Tools je platforma pro postřehy a diagnostiku, měla by být kontrolována na pravidelné bázi napříč měsícem, nikoliv denně, abyste viděli zlepšení, které jste implementovali, a jak vlastně ovlivňují výkon vaší internetové stránky.
 
Každodenní management. Každý den se můžete dívat na zprávy z Bing Webmaster Tools, které vás budou upozorňovat na nějakou nezvyklou aktivitu nebo události, které se mohou stát. Bing vám bude posílat upozornění, pokud objeví nějaký problém při procházení nebo indexování vaší stránky nebo pokud vaše stránka porušuje nějaké pravidla pro Webmaster Tools program, stejně tak vás upozorní na ty případy, kdy budete mít problémy se spamem, malwarem nebo nějakým tím phishingem na vaší stránce.
 
Pokud se pokoušíte o nějaké velké a důležité změny na vaší stránce, jako je například migrace webové stránky, určitě se budete chtít přihlásit do nástroje nebo získat přístup k datům výkonu skrze Webmaster API a budete se určitě chtít dívat na vliv, který to může mít na provoz na vaší stránce.
 
Měsíční management. Kontrolujte rozhraní výkonu na měsíční bázi a mějte se na pozoru před čímkoliv, co by bylo nezvyklé nebo by tak nějak nesedělo do vašich čísel a hlavně používejte data z Webmaster Tools, abyste mohli podpořit vaši SEO strategii a hlášení. Christi začíná s hlášením o aktivitě stránky, která ukazuje snímek Kliknutí z vyhledávání, umístění ve vyhledávání, procházené stránky, chyby procházení a také indexované stránky.

V tomto hlášení o aktivitě stránky určitě doporučujeme zkontrolovat kliknutí a umístění či objevení ve vyhledávání. Jaké jsou trendy v počtech, jestli tam nejsou nějaké výrazné zvýšení či snížení atd.
 
Ve všech byznysech, ve kterých Christi pracovala, začala časem očekávat týdenní výkyvy ve vrcholcích kliknutí z vyhledávání, avšak stejně se podívala, jestli tam bylo cokoliv nezvyklého, co by se třeba jen schovávalo za těmito běžnými hlášeními. Vždycky ale mějte na paměti sezónu (pokud je to důvodné) a potenciální vliv prázdnin. Pokud je něco velmi nepravděpodobné nebo nezvyklé, tak se určitě budete chtít zahrabat do čísel hlouběji a zkontrolovat je, klidně se proklikejte hlášením o provozu na stránce nebo také hlášením o vyhledávání klíčových slov.
 
Další na řadě je kontrola chyb procházení a také počet stránek, které byly procházeny. Pokud je tu nějaká špička v chybách procházení, okamžitě byste měli zamířit do hlášení o informacích procházení pro daleko hlubší a podrobnější pohled do toho, jaké typy chyb procházení se vám tam vlastně objevily. Ve snímku výše je asi třicet pět tisíc chyb procházení nahlášených, ale když jsme se přihlásili do hlášení o informacích procházení, viděli jsme, že devadesát osm procent všech chyb procházení bylo z 301 redirektů. Nyní potřebujeme jenom strávit trochu více času pochopením a opravou (pokud je to možné) těch dvou procent, které jsou většinou 400- 499 chyby.
 
Poté zkontrolujte sitemapy, abyste se ujistili, že je všechno indexováno a procházeno regulérně a správně, a poté si jenom zběžně zkontrolujte kolik stránek bylo celkem indexováno, abyste se ujistili, že jste v těch číslech, ve kterých chcete být.
 
Pokud je všechno od provozu až po procházení v pořádku a je to takové, jaké to má být, další krok by měl směřovat k přípravě na měsíční hlášení a také sběr dat pro naše interní rozhraní výkonu. Abyste tohle mohli udělat, máte víceméně dvě možnosti. Zaprvé, pokud máte zdroje, které můžete použít na automatizaci sběru dat v Bing webmaster Tools, tak byste tak měli učinit. Pokud to není vašim případem, musíte se manuálně navigovat od hlášení po hlášení, abyste mohli posbírat data z těchto hlášení a hlavně ze sekce dat ve Webmaster Tools.
 
Ještě předtím, než exportujete data, dvakrát si překontrolujte  poměr a rozptyl dat v horním pravém rohu stránky. Tady je něco, co Christi vysledovala a jaké otázky vlastně zodpovídá svými daty.
 

SEO hlášení, otázky k zodpovězení.

  • Je počet chyb nahlášených a počet stránek s chybou neustále se měnící?

Zaskočte si do detailů SEO analýzy kliknutím na odkaz SEO návrhy. Zde vám to zvýrazní až padesát stránek, které nejsou v souladu s nejlepšími praktikami a způsoby SEO. Zkontrolujte vaše SEO hlášení, abyste viděli, jestli vůbec děláte nějaký pokrok oproti problémům, které Bing identifikoval. Pokud chcete zkontrolovat specifickou stránku vašeho webu, jděte do sekce SEO Analyzer a analyzujte specifickou URL.
 
Hlášení o provozu stránky a hlášení o vyhledávacích klíčových slovech, otázky k zodpovězení.

  • Jaké jsou ty nejvýkonnější klíčová slova a stránky na mém webu? Jak se jim vlastně vede a jaké tam jsou trendy?
  • Z kolika unikátních stránek nebo klíčových slov získávám provoz?

 
Další kroky a předměty úkonů.

  • Posbírejte data z účtu analýzy, abyste je spojili s Webmaster Tools daty pro získání celého obrázku o výkonu (koncové úkony spolu s úkony na stránce)
  • Zkontrolujte, které stránky a klíčová slova, která byla ukázána, mají až neobvyklý pokles v aktivitě – jak v oblasti kliknutí, tak v koncových úkonech.

    • Pro poklesy v počtu kliknutí, podívejte se na změny v hodnocení, odkazech a počtu klíčových slov, které pohánějí provoz na vaší stránku nebo také na počet stránek, které poháněly kliknutí na klíčový slova. Tady to můžete pořádně prozkoumat.
    • Pro pokles v koncových úkonech, dívejte se na změny, které se mohou dít na stránce, které by mohly mít vliv na výkon.

 
Hlášení příchozích odkazů, otázky k zodpovězení.

  • Jsou zde nějaké velké změny pro můj backlink profil?
  • Jsou tu nějaké změny v počtu nofollow odkazů, které ukazují na moji stránku?

 
Další kroky a předměty úkonů.

  • Zkontrolujte, jestli děláte nějaký pokrok v budování vašeho backlink profilu. Na konci každého čtvrtletí, Christi sesbírá všechny hlášení o trendech, které mají nějakou synopsi každého z hlášení, takže mohu poodstoupit a monitorovat linie trendů. Provoz na stránce a převody jsou buď nahoře doprava, ploché nebo směrem dolů. Získáte alespoň nějaký obrázek o tom, jaké předměty ve vašem toolboxu správy stránky potřebujete hlouběji zkontrolovat a potencionálně kde byste měli vlastně zasáhnout.

 

Kontrolní seznam správy založený na akcích

Jsou tu také jisté události, jako je migrace stránky, které nejsou vůbec časově vázané, avšak jsou založené na specifických úkonech, které můžete na vaší stránce provést. Určitě  se budete chtít podívat do Bing Webmaster Tools a zkontrolovat váš postup či pokrok. Tohle není vůbec žádný uchopitelný seznam všeho, co byste měli nebo můžete udělat, avšak může to být použito jako začátek nebo jako taková připomínka toho, co se dělat dá. Když děláte nějaké změny na vaší internetové stránce (migrace stránky, změna hierarchie stránky) nebo změny v obsahu:

  • Používejte funkci „Fetch as Bing“, abyste se ujistili, že můžete získat přístup na vaší stránku
  • Řekněte Bingu, kde se vaše URL přemisťují: používejte funkci „přesun stránky“
  • Řekněte Bingu, co má procházet: aktualizujte vaší sitemapu
  • Řekněte bingu, co nemá procházet: Noindex tagy a robots.txt soubory
  • Kontrolujte, jestli je váš obsah přístupný a správně nastavený pro mobilní zařízení
  • Zkontrolujte chyby procházení a potencionální chybějící 301 redirekty.
  • Kontrolujte příchozí odkazy, které směřují k 404 stránkám
  • Kontrolujte, jestli se mění počet indexovaných stránek

 
Když aktualizujete mezinárodní obsah, dívejte se na:

  • Užití příslušných HREFLANG tagů
  • Dejte vědět Bingu, jaký jazyk země by měl zacílit, nastavení geo-cílení (geo-targeting)

 
Když najdete URL v indexu nebo v cache, která již dávno neexistuje:

  • Sdělte Bingu, co by indexovat neměl. Používejte funkci „blokování URL (Block URLs).

 
Když chcete přidat nebo aktualizovat strukturovaná data na vaší stránce:

  • Používejte ověřovač markupu, abyste zkontrolovali, že Bing je schopný přečíst vaše strukturovaná data.

 
Takže zatímco tato příručka, popisující Bing Webmaster Tools, není všeobsáhlou příručkou, doufáme, že vám bude sloužit jako švýcarský nůž, který vám poskytne veškerou oporu nebo vám poslouží jako skokanský můstek, abyste se mohli vydat do nových začátků.
 
Pokud byste se chtěl dozvědět něco více o Bing Webmaster Tools, určitě si projděte i naše ostatní díly této série, kde získáte všechny potřebné informace.