Hodnotící algoritmus se mění na základě odlišných typů požadavků na vyhledávání, společnost to potvrdila v jejím novém hlášení, které se týká boje proti dezinformacím.
 
Google nedávno potvrdil, že pro YMYL (your money, your life (vaše peníze, váš život)) požadavky, budou dávat a přisuzovat jinou váhu faktorům v jejich hodnotícím algoritmu, které se točí okolo expertízy, autoritativnosti a důvěryhodnosti, které jsou také známé pod zkratkou EAT (Expertize, Authoritativness, Trustworthiness).
 
Google učinil toto potvrzení poté, co vydal svůj nový třicetistránkový PDF dokument, ve kterém vysvětluje, jak bude společnost bojovat proti dezinformacím napříč jejich platformami a produkty, jako je například Google Vyhledávání, Google Zprávy, Google Ads, YouTube a další produkty. Tohle konečně potvrzuje dlouho-debatované přesvědčení, že Google mění váhy u jednotlivých hodnotících signálů na základě toho, jaký sektor požadavků byl vyhledáván.
 
Co vlastně Google napsal doopravdy. Na stránce třináct jeho PDF dokumentu, Google napsal následující: „Pro tyto „YMYL“ stránky, předpokládáme, že uživatelé od nás očekávají, že budeme operovat s co možná nejpřísnějšími standardy pro důvěryhodnost a bezpečnost. A tedy pokud naše algoritmy zjistí, že uživatelův požadavek se týká témata YMYL, dáme daleko větší váhu v našem hodnotícím systému faktorům, jako je například naše chápání autoritativnosti stránky, expertízy nebo také důvěryhodnosti stránek, které prezentujeme uživatelům výsledkem.
 
Co to vlastně znamená? Zde Google potvrdil to, že budou upravovat váhy pro jednotlivé hodnotící algoritmy na základě typu požadavku na vyhledávání. Můžeme předpokládat, že tohle učinili i v ostatních částech průmyslu, například jako pornoprůmysl, farmaceutický průmysl, zdravotní průmysl a další.
 
K tomu všemu ještě Google přidává expertízu, autoritativnost a důvěryhodnost – tedy naši zkrátku EAT – signály za účelem toho, aby poskytl výsledky vyhledávání, které budou splňovat ty „nejpřísnější standardy pro důvěryhodnost a bezpečnost.“
 
Jak je vlastně určeno EAT? „Algoritmy Google identifikují signály na stránkách, které jsou přímo odvislé našemu chápání důvěryhodnosti a autoritativnosti,“ komentoval Google na stránce dvanáct dokumentu. „Nejvíce známý z těchto signálů je bezpochyby PageRank, který používá odkazy na samotné stránce k pochopení její autoritativnosti.“ Není to ale jenom PageRank, který určuje finální hodnocení.
 
Mueller se připojil. V menší on-line schůzce správců webů v úterý rýno, John Mueller z Google odpovídal na otázky ohledně tohoto tématu asi ve 12:25 minutě videa. „Google právě vysvětlil v jeho dokumentu, který byl publikován několik dní dozadu, že používá PageRank (skrze odkazy napříč webem) k hodnocení autoritativnosti a důvěryhodnosti „algoritmicky“. Můžeme předpokládat, že expertíza € je primárně hodnocena skrze kvalitu obsahu (algoritmicky)? Můžete to všechno nějak rozvést?“, zeptal se Johna Glenn Gabe.
 
John odpověděl tak, že nemá žádný „přehled“ o tomto dokumentu, že jej viděl teprve, až byl publikován a zveřejněn, stejně jako jej viděli všichni ostatní. Řekl, že bychom se neměli příliš mnoho zaměřovat na komentář ohledně PageRanku, řekl: „Je to docela dlouhý dokument a je tu určitě spousta rozličných témat a mezi tím vším je opravdu komentář o PageRanku jenom komentář, poznámka. Určitě bych neřekl, že všechno je jenom o PageRanku.“
 
 
Proč na tom záleží?
Znovu, tento dokument potvrzuje fakt, že Google může a taky mění váhy, které používá pro hodnocení jednotlivých signálů v jejich hodnotícím algoritmu na základě typu požadavku na vyhledávání. Pochopení tohoto prokazuje, že SEO práce, která byla udělána na úspěšné stránce, nemůže být jen tak replikována na jiném typu stránky v naprosto odlišném průmyslu a SEO určitě nemůže předpokládat, že by sklidil stejný úspěch i tam.