Mezi jedenáctým a osmnáctým červencem zaznamenal SEO vyhledávací průmysl něco jako velice podstatnou těkavost v hodnocení ve vyhledávání Google. Tohle bylo zaznamenáno jak nejrůznějšími nástroji, které sledují změny v hodnocení Google, tak členy SEO komunity, kteří dokumentují změny, které spatřují u jejich klientů. 
 
Několikrát jsme se obrátili na Google, aby nám dali nějaké oficiální stanovisko, ovšem i během psaní tohoto článku ještě stále nemáme odpověď od společnosti. To nejlepší, co máme, je to, co nám poskytl John Mueller z Google v jeho včerejším webmaster video hangoutu a ve shrnutí řekl, že on sám neví, co se děje.
 
Fluktuace v hodnocení Google.
 
Jak jistě spousta z vás ví, sleduji Google změny v hodnocení velice podrobně a to z pohledu člena SEO komunity. Na mém osobním blogu dokumentuji změny, které se udály okolo jedenáctého, šestnáctého července, spolu s podstatnějšími změnami, které se udály osmnáctého července. Byl tu jistý skok v „drbech“, jak tomu rád říkám, hlavně uvnitř SEO komunity na sociálních sítích a také na diskuzních fórech.
 
Nástroje spolupracují.
 
Sledovací nástroje od SEMRush, Moz, Algoroo, RankRanger a dalších společností ukázaly podobné vzorce, které byly v souladu s tím, čeho si všimla SEO komunita u provozu jejich klienta a hodnocení jejich klienta. Tady jsou některé tabulky, bez nějakého zvláštního pořadí, od nástrojů, které spatřily nebo zaznamenaly nějakou těkavost v hodnocení vyhledávání Google během minulých třiceti dnů.